نوشته شده توسط : امیر

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور های گازی ( مانومتر های گازی ) از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی  از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را  دارا می باشد .
رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .
مواردی که می بایست در یک رگولاتور مورد توجه قرار گیرد.
1- جنس رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) material of Regulator : جنس رگولاتور تحت شعاع نوع گازی است که قرار است از رگولاتور عبور داده شود .

ادامه مطلب در :

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز

 

 

 

شیر سیلندر گاز کالیبراسیون لیزر ( میکس لیزر ) به دلیل وجود ترکیبات بی اثر راست گرد می باشد و برا اساس استاندارد ولو DIN6 یا BS3  بر روی سیلندر ها تعبیه می شود.
2- بازرسی شیر سیلندر یا کپسول گاز : شیر سیلندرها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی سیلندر مورد بررسی قرار می گیرد.
ت‌. فشار کاری سیلندر(  work  pressure) W.P
گاز هیدروژن سبکترین عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است که با حرف H و عدد اتمی 1 نشان داده شده است.
پالت های سیلندری یا پک سیلندری : شرکت فاران صنعت توانایی ساخت پالت های سیلندری مشتریان گرامی را بر اساس ابعاد درخواستی ایشان و در سرویس گازهای مختلف دارا می باشد .
گاز استیلن با توجه به ساختار شیمیائی که دارد دارای بالاترین نقطه ی اشتعال در میان هیدروکربن هاست.
3. شیر سیلندر گاز
گاز کربن مونوکسید یا گاز مونوکسید کربن که با فرمول شیمیائی CO نشان داده می شود گازی است که از سوختن ناقص کربن ( زغال سنگ ، گاز طبیعی و نفت ) بوجود می آید.
• سیلندرها از لحاظ فلز به کار رفته در فرآیند ساختشان به سه دسته تقسیم می شوند.
• شیر راست گرد (Right Handed) : این شیرها مخصوص گازهای اینرت و خنثی می باشد.
گاز هلیوم  کوچکترین عضو خانواده گازهای نجیب ( بی اثر) در جدول تناوبی است که با فرمول شیمیایی He و عدد اتمی ۲ نشان داده شده است.
گاز هگزان با فرمول مولکولی  C6H14 ششمین عضو خانواده آلکان ها به شمار می آید  که از شش اتم کربن و 14 اتم هیدروژن تشکیل شده است.


 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

 

http://rasatrade.ir

http://rkcivil.ir

http://sarzaminbartar.ir

http://seguroshop.ir

http://sepidarwoodcraft.ir



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

در این پروژه آزمایش ساخت نمونه های آزمایش مارشال به شکل فایل word در 11 صفحه به طور کامل و جامع همراه با تصاویر آزمایش و وسائل و توضیحات انجام آزمایش طبق موارد مشروحه زیر بیان شده است: 1-  عنوان آزمایش 2-  شماره استاندارد آزمایش 3-  مقدمه 4-  تعریف 5-  روش های  تولید بتن آسفالتی و طرح آسفالت  6-  هدف آزمایش 7-  ...

در این پروژه آزمایش تعیین وزن مخصوص آسفالت، مقاومت فشاری  یا تاب فشاری مارشال و تغییر شکل نسبی به صورت فایل word در 8 صفحه به  طور کامل و جامع طبق م.ارد زیر بیان شده است: 1-  عنوان آزمایش 2-  شماره های استاندارد آزمایش 3-  مقدمه  4-  تعریف 5-  معیارهای طرح آسفالت 6-  روش های تعیین وزن مخصوص واقعی آسفالت  7-  ..

در این پروژه آزمایش درجه اشتعال قیر به شکل فایل word در 8 صفحه به طور کامل و جامع همراه با تصاویر و شرح آزمایش  طبق موارد زیر ارایه شده است: 1-  عنوان آزمایش 2-  شماره استاندارد 3-  مقدمه 4-  تعریف 5-  هدف از انجام آزمایش 6-  آزمایش تعیین درجه اشتعال قیر را می توان با دو نوع دستگاه انجام داد: 7-  وسائل مورد ...

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور های گازی ( مانومتر های گازی ) از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی  از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را  دارا می باشد .
رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .

جهت آشنایی با رگولاتور گاز یا مانومتر گاز روی لینک زیر کلیک نمایید:

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز

 

 

 

گاز اتان اولین بار در سال 1834 توسط مایکل فارادی زمانی که یک محلول پتاسیم استات را الکترولیز می کرد ، کشف شد ، نام اتان مشتق شده از “اتر” به معنای هوای بالا می باشد.
گاز دی اکسید کربن دارای جرم مولکولی 44.0095 gr/mol می باشد.
کلر از واژه chloros به معنای زرد مایل به سبز گرفته شده است که در سال 1774 توسط شیمیدان آلمانی – فرانسوی "کارل وایلهم شیله" کشف شد .
گاز کلر ، زرد مایل به سبز است ، این گاز دارای بوی بسیار بد و خفه کننده شبیه به مایع سفید کننده می باشد و بسیار سمی  است و بدلیل یک الکترون آزادی که در لایه آخر خود دارد فوق العاده واکنش پذیر است.
برخی از مخلوط های گازی بدلیل اجزاء تشکیل دهنده ی آنها، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی و همچنین حساسیت بالای مصرف کنندگان، بدلیل عدم امکان تهیه در داخل ایران جزء مخلوط های گازی وارداتی به شمار می روند .
شیر سیلندر مخلوط گازی fuel به دلیل وجود گاز آتش زا می بایست چپ گرد می باشد لذا  بر اساس استاندارد ولو DIN1 یا BS4  بر روی سیلندر ها تعبیه می شود.
بر این اساس سیلندر مخلوط های گازی ‏LEL‏ متان در ایر  دارای بدنه ی طوسی روشن و گلوئی مشکی ‏‏( نماد گازنیتروژن ) ، قرمز ( نماد گاز متان ) و سفید  ( نماد گاز اکسیژن ) می باشد.‏
جرم مولکولی ایزو بوتان  58.12gr/mol  است.
در ایران از آنجایئکه رعایت این استاندارد برای همه گازها مقدور نمی باشد و هزینه های تعویض شیر از سوی مشتریان قابل پذیرش نیست، دو شماره از این استاندارد بیشترین کاربرد را دارد.
گاز استیلن گازی بسیار فرار است لذا به محض تماس با گاز اکسیژن به شدت مشتعل می شود .
بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.
گاز سولفید هیدروژن به شکل گاز می باشد به همین دلیل حضور آن در هوا پس از آزاد شدن در محیط قطعی است
• شیر چپ گرد (Left Handed) : این شیر مخصوص گازهای آتش زا و خطرناک می باشد.
گاز پروپان سومین عضو از خانواده ی آلکان هاست که از سه کربن تشکیل شده است و دارای فرمول شیمیائی C3H8 است .
گاز هلیم از نظر کم واکنش پذی بودن بعد از نئون دومین عنصر کم واکنش محسوب می شود به گونه ای که در همه ی شرایط استاندارد بصورت تک اتمی باقی می ماند .
غلظت گاز آرگون موجود در پوسته زمین و آب دریا به ترتیب ۱٫۲ و ۰٫۴۵ جزء در میلیون است
به گونه ای که مشتریان گرامی در خصوص مخلوط های گازی LEL متان در ایر و LEL هیدروژن در ایر ( این مخلوط هادتکتورهای گازی بسیار پرکاربرد است ) بدلیل استفاده ی اپراتور از مخلوط های گازی فوق الذکر در سیلندرهای قابل حمل و کوچک ، تا دو سه سال پیش مجبور به خرید از کمپانی های خارجی ، پرداخت مبلغ بالا و تحمل زمان های طولانی جهت تحویل کالا بودند ولی تیم فنی شرکت فاران صنعت با ارائه مخلوط های گازی فوق الذکر و موارد مشابه در سیلندرهای قابل حمل و قابل شارژ با بالاترین کیفیت ممکن و قابل رقابت با برندهای خارجی موفق به جایگزینی مخلوط های گازی داخلی به جای مخلوط های گازی وارداتی گردیده است و استقبال مصرف کنندگان جهت تهیه مخلوط گازی مورد نیاز خود در قالب پکیج ارائه شده توسط تیم فنی شرکت فاران صنعت به جای خرید از کمپانی های خارجی خود گواه این مدعاست.
مابقی متان موجود در طبیعت توسط سوزاندن مواد سوختی و پرورش دام تامین می شود. همچنین برخی از گیاهان و حیوانات از طریق فرآیندهای هوازی متان تولید می کنند.. متان به عنوان منبع  انرژی بطور عمده در قالب گاز طبیعی ، مورد استفاده قرار می گیرد . دانشمندان متان را بعنوان بعنوان یک گاز گلخانه ای بسیار قوی که ممکن است در گرم شدن زمین سهم بسزائی داشته باشد معرفی می کنند .
گاز کالیبراسیون تنفسی یا میکس تنفسی که در سیستم های غواصی و جوشکاری های عمق بالا و بیماران تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد از ترکیب درصدهای مختلف گاز هلیوم در گاز اکسیژن تشکیل شده است و با نام تجاری هلیوکس Helioux به فروش می رسد .
شایان ذکر است گاز نرمال بوتان را با اضافه کردن اتیل مرکاپتان بو دار می کنند ( بوئی شبیه تخم مرغ گندیده ) تا هنگام حمل و نقل در صورت نشتی به سرعت قابل تشخیص باشد.
لازم به ذکر است تراکمهای بالای گاز دی اکسید کربن در جو زمین، که با سوختن سوختهای فسیلی تولید می شود، به عنوان آلاینده جوی شناخته میشود.
1- بازرسی ظاهری و چشمی سیلندر یا کپسول گاز : طی این مرحله سیلندرها از نظر ظاهری مورد بررسی قرار می گیرند تا هر گونه فرو رفتگی برآمدگی و شکاف احتمالی در بدنه ی سیلندر رسد شود و سیلندر هایی که میزان فرو رفتگی و یا برآمدگی های آن ها از حد مجاز ذکر شده در استاندارد فراتر باشد از سیلندر های سالم جدا و بسته به میزان فرورفتگی و یا برآمدگی ممکن است سیلندر از رده خارج شود و یا وارد آزمون هیدرواستاتیک شود.
رنگ آمیزی سیلندرهای گازهای کالیبراسیون شرکت فاران صنعت بر اساس استاندارد BOC می باشد
گاز اکسیژن ، گازی بی بو، بی رنگ، غیرسمی و خنثی است .

 

 

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

گاز گوگردی دی اکسید یا گاز سولفور دی اکسید با فرمول مولکولی SO2 گازی است بی رنگ ، سمی و غیر قابل اشتعال است.
شایان ذکر است گاز سولفور دی اکسید در شرایط متعارفی ( فشار یک اتمسفر و دمای محیط ) بی رنگ می باشد ولی در هوا بخارات سفیدی تولید می کند که بوئی فوق العاده زننده و خفه کننده دارد.

جهت آشنایی با گاز گوگردی دی اکسید روی لینک زیر کلیک نمایید:

گاز گوگردی دی اکسید

 

 

 

در خصوص شیرهای سر سیلندری سه استاندارد جهانی شناخته شده و مطرح  وجود دارد که دو مورد و فقط شماره های محدودی از آن ها بیشترین کاربرد را در ایران دارد و شرکت فاران صنعت در راستای حمایت از شما مصرف کنندگان گرامی و همچنین رعایت قوانین و اصوال ایمنی شیر های سر سیلندر اقدام به پیاده سازی این استانداردها و آگاهی هرچه بیشتر مشتریان خود نموده است.
2- فشار ورودی رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) Inlet  pressure : فشار ورودی رگولاتور ارتباط مستقیم با فشار گاز درون سیلندر و یا گازی که در لوله های انتقال می باشد دارد بعنوان مثال برای گاز پر فشاری مثل هیدروژن فشار ورودی رگولاتورها معمولا تا 300 بار می باشد در حالی که برای گازی مثل پروپان یا استیلن که فشار چندانی ندارند فشار ورودی رگولاتورها معمولا 40 بار است.
در سال 1895  آبراهام لانگلت و تئودور کلیو شیمیدان سوئدی هلیوم را شناسائی و  از سنگ معدن کلویت که معدن اورانیوم است بدست آوردند.
با توجه به اینکه انتشار متان از انقلاب صنعتی ۱۰۰سال پیش دو برابر شده است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افزایش انتشار متان با بالا رفتن درجه حرارت زمین رابطه ی مستقیم دارد.
گاز کالیبراسیون لیزر یا میکس لیزر که در دستگاه های لیزر مورد استفاده قرار می گیرد از ترکیب 5% گاز دی اکسید کربن ، 40% گاز هلیوم و 55% گاز نیتروژن تشکیل شده است .
لذا در صورتی که انسان در معرض گاز کربن مونوکسید باشد بسرعت جایگزین اکسیژن در خون و در نهایت مرگ می شود.
گاز هوای خشک گازی بی بو و بی رنگ و غیر قابل اشتعال است ولی بدلیل داشتن درصد بالائی از اکسیژن در شرایط خاص می تواند منجر به اشتعال شود  وزن مولکلولی هوای خشک  26.0gr/mol  است.
گاز هلیوم دارای وزن اتمی  4.002602 gr/mol است.
گاز آمونیاک از هوا سبک تر بوده و به سهولت به مایع تبدیل می شود و در آب بسیار محلول می باشد.
تیم فنی شرکت فاران صنعت مخلوط های گازی LEL هیدروژن در ایر درخواستی مشتریان را با استفاده از روش گراویمتری ( وزنی ) و به کمک گازهای خلوص بالا ( گاز هیدروژن وارداتی گرید 5 ، گاز اکسیژن وارداتی گرید 5 و گاز نیتروژن گرید 5.5 ) تهیه می نماید.
گاز آمونیاک ، یک ترکیب شیمیائی است که از سه اتم هیدروژن و یک اتم نیتروژن تشکیل شده است . این ترکیب دارای وزن اتمی  17.031 gr/mol است.
"همفری دیوی"  دانشمند بریتانیائی در سال 1810 نام کلر را برای این عنصر انتخاب کرد.
گاز Z-Air در صنعت گاز به عنوان یک مخلوط های گازی هم شناخته می شود زیرا از 20.5% اکسیژن و 79.5% نیتروژن تشکیل شده است.
این شیمیدان از اختلاف جرمی که میان ذغال چوب اولیه و خاکستری که از سوختن آن در یک محفظه بسته بدست آمد، متوجه ی حضور جزئی نامرئی ( گاز ) در این فرآیند شد.
مخلوط های گازی ‏‎50% LEL‎‏ متان در ایر بدلیل استفاده گسترده ای که در سیستم های انتقال گاز دارد معمولا در ‏سیلندر های یکبارمصرف و قابل حمل توسط اپراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد که که چندسالی است تیم ‏فنی شرکت فاران صنعت بعنواشن پیشگام در حال تامین میکس فوق الذکر بالاترین کیفیت ممکن در سیلندرهای ‏قابل شارژ 2 لیتری است و بدین ترتیب نیاز کشور را در خصوص خرید خارجی مرتفع کرده است.‏
شیر سیلندر مخلوط های گازی LEL‏ یا گاز کالیبراسیون ‏LEL‏ متان در ایر  به دلیل وجود ترکیبات آتش زا  چپ گرد می باشد و ‏برا اساس استاندارد ولو ‏DIN1‎‏ یا ‏BS4‎‏  بر روی سیلندر ها تعبیه می شود.‏
گاز پنتان دارای سه ایزومر نرمال پنتان ، ایزوپنتان و نئوپنتان است
بخشی از گاز های خالص ( گاز آزمایشگاهی ) را می توان در داخل کشور تولید و تهیه نمود مانند گاز آزمایشگاهی نیتروژن گرید 5، گاز آزمایشگاهی آرگون گرید 5 ، گاز آزمایشگاهی اکسیژن گرید 4 اما بخش عمده ای از گاز های خالص می بایست از خارج از کشور خریداری گردد لذا می توان گفت بخش وسیعی از گاز آزمایشگاهی وارداتی می باشد.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی ‏LEL‏ متان در ایر مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک ‏لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.‏
گاز سولفید هیدروژن یا هیدروژن سولفوره با فرمول مولکولی H2S که به اسید سولفیدریک یا هیدروسولفوریک اسید نیز معروف است ، گازی است بی رنگ ، سمی و قابل اشتعال که در غلظت های پایین دارای بوئی متعفن شبیه به بوی تخم مرغ گندیده و در غلظت های بالا دارای بوئی شیرین است .
اطلاعات حک شده بر روی گلویی سیلندر شامل :
اکسیژن مایع و جامد رنگ آبی کمرنگ داشته و هر دو بسیار پارامغناطیس می باشند.
بر این اساس سیلندر مخلوط گازی هیدروژن در نیتروژن دارای بدنه ی طوسی روشن و گلوئی مشکلی ( نماد گاز نیتروژن ) و قرمز ( نماد گاز هیدروژن ) می باشد.
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی P10 یا میکس P10  مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

گاز R404a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن سه گاز دیگر تهیه شده است .
گاز R404a از 4% گاز R134a ( 1،1،1و2 تترا فلورواتان ) ، 44% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 52% گاز R143a ( 1،1،1 تری فلورواتان ) تشکیل شده است .
R404a : (4% R134a (CH2FCF3), 44% R125 (CHF2CF3), 52% R143a (CH3CF3))

جهت آشنایی با گاز r404a روی لینک زیر کلیک نمایید:

گاز R404a

 

 

ث‌. فشار تست سیلندر( Test  pressure ) T.P
شرکت فاران صنعت توانائی تامین مخلوط گازی P10 یا میکس P10  مورد نیاز مشتریان را در سیلندرهای یک لیتری تا 50 لیتری و با فشار 120 تا 150 بار دارد.
با توجه به اینکه انتشار متان از انقلاب صنعتی ۱۰۰سال پیش دو برابر شده است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افزایش انتشار متان با بالا رفتن درجه حرارت زمین رابطه ی مستقیم دارد.
از اختلاط 50 تا 90 درصد گاز بوتان با گاز پروپان ، گاز مایع ( LPG ) به دست می آید.
الف. شماره سیلندر
بخشی از گاز های خالص ( گاز آزمایشگاهی ) را می توان در داخل کشور تولید و تهیه نمود مانند گاز آزمایشگاهی نیتروژن گرید 5، گاز آزمایشگاهی آرگون گرید 5 ، گاز آزمایشگاهی اکسیژن گرید 4 اما بخش عمده ای از گاز های خالص می بایست از خارج از کشور خریداری گردد لذا می توان گفت بخش وسیعی از گاز آزمایشگاهی وارداتی می باشد.
وزن اتمی این عنصر 1.00794 gr/mol است.
گاز پروپان معمولاً از محصولات چاه‌های نفت است . از اختلاط ۱۰ تا ۵۰ درصد از این گاز با گاز بوتان ، گاز مایع حاصل می‌شود.
گاز اکسیژن در سال 1771 همزمان و در تحقیقاتی کاملا جداگانه توسط  " ویلهام شیله " دانشمند سوئدی و " جوزف پرستیلی " دانشمند انگلیسی کشف شد  ( شیله در ابتدا اکسیژن را هوای آتشین نامید چون مواد به خوبی در آن می سوختند ).
رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .
شیر سیلندر مخلوط گازی fuel به دلیل وجود گاز آتش زا می بایست چپ گرد می باشد لذا  بر اساس استاندارد ولو DIN1 یا BS4  بر روی سیلندر ها تعبیه می شود.
استقامت الکتریکی گاز سولفور هگزا فلوراید تحت شرایط مشابه بیش از دو برابر استقامت عایقی هواست.
گاز دی اکسید کربن سنگین تر از هوا می باشد و همیشه در بالای محیطی که ایجاد می شود پخش می گردد.
به استحضار می رساند، شرکت فاران صنعت توانایی تامین این گونه مخلوط ها را  از معتبرترین برندهای اروپایی و آسیایی دارا می باشد.
گاز کربن مونوکسید معمولا بصورت خالص و  ترکیب با گازهای دیگر در قالب مخلوط گازی در آزمایشگاه های تحقیقاتی استفاده می شود. ( مخلوط کربن مونوکسید و گاز نیتروژن یک گاز اصلی در واحد فرآیند پتروشیمی ها می باشد )
ب‌. سال ساخت سیلندر ( بر اساس سال و ماه میلادی )
1- بازرسی ظاهری و چشمی سیلندر یا کپسول گاز : طی این مرحله سیلندرها از نظر ظاهری مورد بررسی قرار می گیرند تا هر گونه فرو رفتگی برآمدگی و شکاف احتمالی در بدنه ی سیلندر رسد شود و سیلندر هایی که میزان فرو رفتگی و یا برآمدگی های آن ها از حد مجاز ذکر شده در استاندارد فراتر باشد از سیلندر های سالم جدا و بسته به میزان فرورفتگی و یا برآمدگی ممکن است سیلندر از رده خارج شود و یا وارد آزمون هیدرواستاتیک شود.
گاز دی اکسید کربن ماده ای غیر قطبی است و در دمای پایین تر از -78 درجه سانتیگراد متراکم شده و جسم سفید رنگ جامدی به نام یخ خشک ایجاد می کند.
گاز هلیوم در مقایسه با گازهای تک اتمی از همه کمتر در آب حل می شود و نسبت به گازهای دیگر  یکی از کم حل شدنی ترین گاز ها است.
گاز نیتروس اکساید یا گاز خنده که در گذشته به هوای صانعی معروف بود در سال 1774 توسط جوزف پریستلی با پاشیدن نیتریک اسید بر روی براده های آهن تهیه شد .
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.
گاز هیدروژن سولفید  بخاطر این که از هوا سنگین تر است ، بیشتر در مکان های کم ارتفاع تجمع دارد و به سرعت در هوا پخش می شود لذا در مناطق کم ارتفاع نظیر چاه های فاضلاب ، تونل ها ، گودال ها و راه آب ها جمع می شود.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

 

https://builtwith.com/4ki.ir

https://aboutus.com/4ki.ir

https://www.quantcast.com/4ki.ir

https://www.robtex.com/dns-lookup/4ki.ir

http://www.bing.com/search?q=4ki.ir&setmkt=zh-CN



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

گاز پنتان با فرمول مولکولی  C5H12 پنجمین عضو خانواده آلکان ها به شمار می آید .
گاز پنتان دارای سه ایزومر نرمال پنتان ، ایزوپنتان و نئوپنتان است
گاز پنتان گازی بی رنگ و به شدت اشتعال زا است .
گاز پنتان در دمای اتاق بصورت مایع می باشد.

جهت آشنایی با گاز پنتان روی لینک زیر کلیک نمایید :

گاز پنتان

 

 

پروپان معمولا در دمای 43- درجه  سانتی گراد از مایع به گاز تبدیل می شود ، به همین دلیل نگهداری و ذخیره سازی آن بسیار سهل تر از گاز طبیعی می باشد.
گاز اتان در شرایط فشار و دمای استاندارد بصورت گازی بی رنگ ، بی بو ، غیر سمی و بسیار قابل اشتعال است.
شایان ذکر است گاز نرمال بوتان را با اضافه کردن اتیل مرکاپتان بو دار می کنند ( بوئی شبیه تخم مرغ گندیده ) تا هنگام حمل و نقل در صورت نشتی به سرعت قابل تشخیص باشد.
ج‌. تاریخ تست هیدروستاتیک ( در صورت قدیمی بودن سیلندر ) بر اساس سال میلادی و نام کمپانی انجام دهنده
2. مخلوط های  گازی وارداتی
این هوای فشرده به کمک روش هائی رطوبت زادائی و عاری از بخار آب می شود  تا حداقل رطوبت ممکن را داشته باشد به همین دلیل به هوای خشک مشهور است.
همچنین از گاز پنتان بعنوان حلال در صنعت استفاده می شود.
پالت های سیلندری یا پک سیلندری : شرکت فاران صنعت توانایی ساخت پالت های سیلندری مشتریان گرامی را بر اساس ابعاد درخواستی ایشان و در سرویس گازهای مختلف دارا می باشد .
• اتصالات به کار در پالت ها از جنس استینلس استیل می باشد و شرکت فاران صنعت بنا به سفارش مشتریان قادر به تامین اتصالات درجه یک با برند SLOK کره جنوبی و یا اتصالات درجه یک ایرانی می باشد.
بخش عمده ای از مخلوط های گازی مورد نیاز در صنایع مختلف در داخل و توسط تیم فنی شرکت فاران صنعت با نهایت دقت و حساسیت و به روش گرویمتری ( وزنی ) و انجام عملیات همگن سازی  تهیه می گردد.
2. سیلندر های آلومینیوم : مهمترین ویژگی سیلندر های آلومینیوم سبک بودن آن هاست که موجب استفاده گسترده ی آن ها بعنوان  سیلندره ای پرتابل ( قابل حمل ) بخصوص در حجم های پایین شده است.
2-  در پالت های فیتینگی کلیه اتصالات و قطعات بصورت فورچ تولید می شود ( قطعات تولید شده به این روش از استحکام و مقاومت بالاتری در برابر فشارهای بالا و خوردگی برخوردار می باشد ).
جرم مولی نسبتا پایین هلیوم سبب شده است که گاز هلیوم از رسانش گرمائی و ظرفیت گرمائی بالائی برخوردار باشد.
رنگ آمیزی سیلندرهای گاز کالیبراسیون شرکت فاران صنعت بر اساس استاندارد BOC می باشد
40% Hydrogen H2 in Nitrogen N2 Balance
• شیر چپ گرد (Left Handed) : این شیر مخصوص گازهای آتش زا و خطرناک می باشد.
گاز کلر چگالی بیشتری نسبت به هوا دارد در نتیجه به سطح زمین نزدیک تر است .
مخلوط های گازی از ترکیب دو یا چند گاز با هم تشکیل شده است.
گاز اکسیژن عنصر مهم هوا است و از طریق عمل فتوسنتز گیاهان تولید شده و برای تنفس حیوانات لازم است.
ب) DIN6 : این شماره استاندارد مخصوص گازهای اینرت و خنثی مثل هلیوم ، نیتروژن و آرگون می باشد و از نظر ابعاد و اندازه مشابه DIN1 می باشد و تنها تفاوت آن در راست گرد بودنش است.
شرکت فاران صنعت تولید کننده و  تامین کننده ی انواع گاز های آزمایشگاهی یا همان گاز های خلوص بالا می باشد .
گاز هلیوم یا گاز هلیم : واژه هلیوم (هلیم (Helium) ) از واژه یونانی هلیوس به معنای «خدای  خورشید» گرفته شده‌است که در خورشید گرفتگی سال 1868 بطور همزمان توسط  پیئر جانسن "شیمیدان فرانسوی"  و نورمن لوکئیر "شیمیدان انگلیسی" با مشاهده طیف ناشناخته ای با خط زرد در طیف سنجی نور خورشید کشف شد.
گاز نیتروژن یا ازت کوچکترین عضو از گروه پانزدهم جدول تناوبی است که نماد آن N  و عدد اتمی آن ۷ است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز غیر فلزی، دو اتمی، بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر

 

 

http://www.sogou.com/sogou?rfrom=soso&w=site%3Aas1.ir&sc=web&ch=w.ptl&lr=chs

http://www.tlma.cn/tools/google/?q=as1.ir&num=10&t=d

http://www.100ceo.com/alexa/as1.ir/

http://ip.911cha.com/as1.ir.html

http://www.myip.cn/as1.ir



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1396 | نظرات ()